افزایش هزینه‌های تحصیل و بازار کار کساد اروپا، روز به روز دانشجویان بیشتری را به سمت روسیه هدایت می‌کنند و در سال جاری بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه پلی‌تکنیک سنت پترزبورگ پتر کبیر ثبت نام کرده‌اند. درست در زمان انتشار رتبه‌بندی QS EECA دانشگاه‌ها در سال 2018، برخی از عواملی که چرا دانشجویان خارجی تحصیل در روسیه را انتخاب می‌کنند، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

انتخاب روسیه برای تحصیل

هزینه‌های کمتر زندگی و تحصیل در روسیه

در حالیکه که با 1000 دلار در ماه حتی نمی‌توان از پس پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های زندگی در اکثر کشورهای اروپایی برآمد، اما می‌توان در روسیه فقط با حدود 430-580 دلار در ماه زندگی کرد؛ نه تنها می‌توان کرایه خوابگاه و هزینه حمل و نقل و لباسشویی را پرداخت کرد، بلکه حتی کمی پول برای پس‌انداز هم باقی می‌ماند. هزینه‌های تحصیل در روسیه نیز بسیار منطقی و معقولانه است و هزینه‌ی برخی دوره‌ها از 1000 دلار تا 6000 دلار در سال است. با این حال بورسیه تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی و افرادی که توانایی مالی زیادی ندارند، ولی علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند، در نظر گرفته شده است.

بازار کار فعال پس از فارغ‌التحصیلی

خیلی‌ها به این رسیده‌اند که تجربه زندگی در خارج از کشور، صرف نظر از یادگیری مهارت‌های زبانی، باعث متمایز شدن آنها از دیگر فارغ‌التحصیلان جدید در بازار کار می‌شود. لی زینگچن (Lee Zingchen) دانشجوی چینی روابط بین‌المللی می‌گوید تحصیلات ویژه‌ی او در روسیه، او را از دیگر کارجویان در کشورش متمایز می‌کند.

او می‌گوید: «پس از فارغ‌التحصیلی به چین برمی‌گردم. جایی که تقاضا برای کارشناسان تبادل فرهنگ و آموزش با توجه به رشد روزافزون اقتصادی، بسیار زیاد است. مطمئنم که می‌توانم در رابطه با روابط روسیه و چین کار پیدا کنم». « در روسیه یک دوره آموزش زبان روسی در مرکز «روسی به عنوان یک زبان خارجی» دانشکده عالی برنامه‌های آموزشی بین المللی گذراندم و آنجا بود که طی شش ماه توانستم زبان روسی‌ام را از این رو به آن رو کنم».

لازم به ذکر است که دانشگاه‌های روسیه از طریق برنامه‌های دانشگاهی، برنامه‌های بسیار خوبی برای آموزش زبان روسی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند و دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیلات تکمیلی آماده می‌کنند. از این رو تکیه گاه دانش موسسه اعزام دانشجو به روسیه ، راهنمایی های لازم را برای دانشجویان فراهم آورده است.

اوتا هاتاکاوا (Uta Hatakawa)، دانشجوی 22 ساله ژاپنی در رشته‌ی زبان و مطالعات روسی، می‌گوید این رشته را وقتی در SPbPU تحصیل می‌کرد انتخاب کرده است: «من به یادگیری یک زبان خارجی دیگر به غیر انگلیسی علاقمند بودم. امیدورام مهارت‌های روسی، به من در پیدا کردن کار در یک شرکت بین‌المللی کمک شایانی کند». «خوشحالم که اینجا زندگی می‌کنم و دوستان زیادی در میان دانشجویان روسی پیدا کرده‌ام. آنها مهربان و خوش‌فکر هستند».

دانشگاه های رتبه بالای روسیه و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی

قیمت‌های رقابتی، کیفیت آموزش و پرورش را کاهش نمی‌دهد. در میان دانشگاه‌هایی برتر روسیه می‌توان SPbPU (داشنگاه پلی‌تکنیک سنت پترزبورگ) را نام برد که در سال‌های اخیر در رشته‌های STEM از جمله فن‌آوری‌های انرژی، فناوری نانو، مهندسی صنایع و عمران و محیط‌زیست گوی رقابت را از دیگر دانشگاه‌ها ربوده است. دانشجویان SPbPU همچنین می‌توانند بین تحصیل به زبان انگلیسی یا روسی انتخاب کنند و یا در برنامه‌های معتبر دو مدرکه‌ی بین‌المللی با دانشگاه‌های نخبه خارجی مانند دانشگاه لندن در انگلستان، دانشگاه تکنولوژی لاپینرنتا در فنلاند، دانشگاه تکنولوژی برندنبرگ در آلمان و دانشگاه لایبنیتس هانوفر آلمان ثبت نام کنند.

راهی نوین برای سفر کردن به روسیه

خیلی‌ها پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، به منظور دستیابی به یک هدف مهم‌تر و امکان سفر کردن در تعطیلات، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند. سنت پترزبورگ نیز دقیقا یک مقصد گردشگری جذاب است. جاذبه‌های گردشگری واقعا خیره‌کننده‌ای نزدیک به سنت پترزبورگ وجود دارد مانند قصر پوشکین با شکوه و یا جمهوری کارلینا، مقصد توریستی محبوب در شمال غربی روسیه که به نام «سرزمین هزاران دریاچه» شناخته شده است.


تحصیل در روسیه - بورسیه تحصیلی | تکیه گاه دانش روسیه ,تحصیل ,دانشجویان ,زبان ,دانشگاه ,بین‌المللی ,زبان انگلیسی ,دانشگاه تکنولوژی ,دانشجویان بین‌المللی ,زبان روسی ,1000 دلار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

game akhbar tecnolozh12 مشاوره اجرای ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس نمایندگی نرم افزار حسابداری هلو گروه مهندسی نسیم مهر آذربایجان دانلود دو سوته خرید کن تحویل بگیر krewhqi983 page